ŠMM: Lyderių laikas-3
International research projects
Finished
Projekto Nr.: 09.4.2-ESFA-V-715-03-0001
Projekto pavadinimas: ŠMM: Lyderių laikas-3
Projekto mokslinio tyrimo vadovė: Margarita Pilkienė
Finansuojama: Projektas finansuojamas Europos Socialinio fondo lėšomis pagal Priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą ,,Mokslininkų kompetencijos ugdymas vystant protų pritraukimą ir reintegraciją“
Santrauka: Švietimo lyderystės magistrantūros studijų programa pagrįsta lyderystės samprata, atitinkančia „Lyderių laiko“ projekto idėją ir tikslus, suformuluotus šiam nacionaliniam projektui. Švietimo lyderis – atsakingas, kūrybingas, į tvarumo principus ir nuolatinį mokymąsi, tobulėjimą susitelkęs vadybos profesionalas, kurio veikla grindžiama tvirtu vertybiniu pamatu, atkakliai ir viešai koncentruojantis savo ir bendruomenių dėmesį į mokymo ir mokymosi kokybę.
Švietimo lyderystės magistrantūros studijų programa skirta bakalauro ar jam atitinkantį laipsnį turintiems švietimo sistemos darbuotojams, kurių darbo patirtis ne mažesnė nei 4 metai. Ji skirta pirmiausia tiems, kam aktualu įgyti lyderystės švietimo vadyboje kompetencijas: esamiems švietimo institucijų, mokyklų vadovams, vadovų pavaduotojams, mokytojams bei kitiems švietimo sistemos darbuotojams, t.y. tiems žmonėms, kurie siekia daryti poveikį mokymo(si) proceso dalyviams ir per juos – rezultatams. Mokyklos, kurių vadovai sukuria sąlygas stipriai lyderystės raiškai bendruomenėse, pasiekia aukštesnės mokymo(si) kokybės ir įneša didesnį indėlį į švietimo misijos įgyvendinimą.
Švietimo lyderystės programa integruoja „Lyderio laiko“ ir ‚Lyderių laikas -2“ atliktus ir atliekamus tyrimus, sukurtus dokumentus, remiasi „Lyderių laikas-2“ praktine patirtimi, pasauline švietimo lyderystės patirtimi ir švietimo lyderystės mokslinėmis išvadomis ir įžvalgomis bei ISM Vadybos ir ekonomikos universitete pilotuotos Švietimo lyderystės magistrantūros programos moduliais ir gerąja patirtimi.
Šioje programoje už projekto lėšas (ES ir valstybės lėšas) negalės studijuoti tie, kurie magistrą valstybės lėšomis yra mokęsi ir apgynę po 2009 m. balandžio mėn.
Švietimo lyderystės studijos bus organizuojamos trimis srautais pagal savivaldybių regionus. Kiekviename etape prioritetas bus teikiamas šioms savivaldybėms:
1 srautas – Pietų regiono savivaldybės (priėmimas baigtas)
2 srautas – Vakarų regiono savivaldybės (priėmimas baigtas)
3 srautas – Rytų regiono savivaldybės (priėmimas baigtas)
PROGRAMOS TIKSLAS
Parengti aukštos kvalifikacijos švietimo vadybos profesionalus – lyderius, gebančius kurti ir įgyvendinti lyderystės vardan mokymosi misiją įvairaus tipo ugdymo įstaigose ir švietimo valdymo ir savivaldos institucijose, t.y. pasiekti kokybinių pokyčių bei visapusiškų lyderystės raiškos švietimo kontekste rezultatų: sėkmingo mokinių ir bendruomenių mokymosi.
STUDIJŲ PROGRAMOS REZULTATAI
Žinios ir jų taikymas
- A1. Žino ir geba pritaikyti šiuolaikines lyderystės ir vadybos teorijas įvairiuose švietimo kontekstuose, diegiant inovacijas
- A2. Analizuoja ir vertina esminius mokyklų ir kitų švietimo valdymo ir savivaldos institucijų vadybos dėsningumus, taiko šiuolaikinę strateginę vadybą (vizijos kūrimą, strateginį planavimą), rinkodarą, išteklių vadybą, žmogiškųjų išteklių vadybą, projektų vadybą ir kokybės vadybą
- A3. Žino ir taiko šiuolaikines naujojo viešojo administravimo koncepcijas, žino švietimo sistemos paskirtį, tikslus, uždavinius
Gebėjimai vykdyti tyrimus
- B1. Planuoja ir geba atlikti originalius kiekybinius ir kokybinius tyrimus švietimo vadybos srityje bei geba kūrybiškai pritaikyti tyrimų rezultatus sprendimams priimti
Specialieji gebėjimai
- C1. Analizuoja ir vertina esminius mokyklų ir kitų švietimo organizacijų vadybos principus
- C2. Nustato strateginius švietimo organizacijos tikslus, užtikrina būdus ir priemones jiems pasiekti. siekiant efektyvaus organizacijos funkcionavimo.
- C3. Inicijuoja inovatyvius švietimo organizacijos ir visos švietimo sistemos projektus įvairiuose lygmenyse, taikant naujausias vadybos ir lyderystės teorijas nei naujausias technologijas
- C4. Plėtoja švietimo organizacijų bendruomenės narių lyderystę
- C5. Organizuoja ir plėtoja pokyčius savo organizacijoje ir nacionalinėje švietimo sistemoje.
- C6. Taiko įgytas teorines žinias vadovaujančiame darbe: geba formuluoti ir deleguoti užduotis, motyvuoti, skatinti ir telkti į komandą darbuotojus, vadovauti veiklos kontrolei, identifikuoti neetiškas situacijas, vadovauti remiantis vertybiniais, etikos ir socialiai atsakingais organizacijos valdymo principais
- C7. Taiko veiklos refleksijos metodus, nukreipiant juos į švietimo sistemos, organizacijos ir atskirų individų nuolatinį tobulėjimą.
Socialiniai gebėjimai
- D1. Geba aiškiai ir argumentuotai perteikti žiniomis pagrįstas išvadas, efektyviai bendrauja su specialistų ir ne specialistų auditorijomis.
- D2. Bendradarbiauja tarpkultūrinėse, tarpfunkcinėse komandose, taip pat ir virtualioje erdvėje.
- D3. Bendrauja skatinant pasitikėjimą, atvirumą, tolerancijos ir partnerystės dvasią, naujovėms palankią kultūrą.
- D4. Prisiima atsakomybę už organizacijos vystymą, darbuotojų ir savęs ugdymą
Asmeniniai gebėjimai
- E1. Taiko mokymosi visą gyvenimą principus asmeniniame lygmenyje ir įgalina organizacijos mokymąsi
- E2. Mąsto strategiškai, sistemiškai ir kritiškai, praktikoje taiko kūrybingus, novatoriškus, etiškus ir socialiai atsakingus sprendimus.
- E3. Demonstruoja transformacinės lyderystės vertybes ir nuostatas
STUDIJŲ PROGRAMOS DUOMENYS
Studijų programos pavadinimas |
Švietimo lyderystė |
Studijų sritis |
Socialiniai mokslai |
Studijų kryptis ir šaka (pagrindinė) |
N200 |
Valstybinis kodas |
6211LX008 |
Studijų rūšis |
Universitetinės studijos |
Studijų pakopa |
Antroji |
Studijų forma ir trukmė (metais) |
Nuolatinė,1,5 metų |
Studijų programos apimtis (kreditais) |
90 ECTS kreditų |
Studijų programos vykdymo kalba |
Lietuvių, anglų |
Diplomo pavadinimas ir kodas |
Magistro diplomas, 7120 |
Minimalus stojančiojo išsilavinimas |
Bakalauras ar jam atitinkantis išsilavinimas |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (ar) kvalifikacija |
Verslo vadybos magistras |