Viešųjų paslaugų bendrakūra: Lietuvos piliečių požiūris į dalyvavimą bendrai kuriant švietimo paslaugas

National research projects

Finished

Tyrimas: Viešųjų paslaugų bendrakūra: Lietuvos piliečių požiūris į dalyvavimą bendrai kuriant švietimo paslaugas

 

Projekto Nr.: P-GEV-21-25

Projekto pavadinimas: Viešųjų paslaugų bendrakūra: Lietuvos piliečių požiūris į dalyvavimą bendrai kuriant švietimo paslaugas

Projekto mokslinio tyrimo vadovė: prof. dr. V.Auruškevičienė

Projekto tyrimo grupė: dr. doc. Dalius Misiūnas, dr. doc. Žilvinas Židonis, Justina Šidlauskienė

 

 

Nepakankamas piliečių įtraukimas į valstybės valdymą ir viešųjų paslaugų teikimą yra viena iš pagrindinių gerovės visuomenės problemų. Bendra paslaugos gamyba (angl. co-production) yra vienas iš šios problemos sprendimo būdų, tačiau, kaip teigia daugelis užsienio tyrėjų, bendra gamyba, kaip piliečių įtraukimo į paslaugų teikimą paradigma viešajame sektoriuje laikoma per daug orientuota į paslaugos tiekėją ir per mažai į gavėją (Osborne ir kt., 2016; Nambishan ir Nambishan, 2013). Ją keičia „viešosios paslaugos dominavimo“ ir bendros vertės kūrimo požiūris, pagal kurį paslaugos gavėjas (šiuo atveju pilietis) yra visų pirma paslaugos kūrėjas ir jo patirtis yra svarbiausias vertės kūrimo veiksnys (Farr 2016; Osborne 2018). Projektas siekia nustatyti ir paaiškinti, kaip ir kokie veiksniai lemia Lietuvos piliečių požiūrį į dalyvavimą bendrai kuriant (angl. co-creation) švietimo paslaugas, bei kokią įtaką piliečių dalyvavimas turi bendrai kuriamos paslaugos kokybei. Tikimasi, kad projekto rezultatai leis geriau paaiškinti švietimo paslaugos vertės kūrimo procesus ir prisidės prie švietimo įstaigų paslaugų tobulinimo.

 

Projekto tikslas Atskleisti ir ištirti naujus gerovės visuomenės kūrimo iššūkius, pasiūlant švietimo politiką transformuojančius vertės bendrakūros sprendimus, kurie įgalintų efektyvų suinteresuotų grupių bendradarbiavimą kuriant ir vystant inovatyvius paslaugos kūrimo būdus.

Projektas siekia praturtinti tiek akademinių tyrimų, tiek politikos įgyvendinimo domenus: a) kuriamas teorinis modelis, kuris integruoja viešosios paslaugos dominavimo ir bendros vertės kūrimo konceptus ir siekia geriau suprasti piliečių dalyvavimą paslaugų kūrime; b) kuriamas naujas požiūrio ir nuostatų į bendros vertės kūrimą matavimo instrumentas ir atliekamas plataus masto kiekybinis tyrimas; d) kuriamos tyrimo rezultatais pagrįstos rekomendacijos švietimo politikos pokyčių vykdytojams, leidžiančios pagerinti švietimo paslaugų kokybę per vertės bendrakūrą.

 

 

Projekto trukmė: 2021 02 01 – 2022 12 31

Projekto biudžetas: 98 115 EUR

Finansuojama: Tyrimą finansuoja Lietuvos mokslo taryba (sutarties nr. P-GEV-21-25).

 

Projekto rezultatai: Įgyvendinus LMT finansuojamą projektą „Viešųjų paslaugų bendrakūra: Lietuvos piliečių požiūris į dalyvavimą bendrai kuriant švietimo paslaugas“ gauti šie rezultatai:

1. European Academy of Management (EURAM 2022, birželio 15-17, Ciurichas, Šveicarija) konferencijoje pristatyti mokinių tėvų tyrimo apie jų požiūrį ir dalyvavimą bendrakūroje rezultatai. Tyrimas recenzuotas, rezultatai publikuoti konferencijos medžiagoje.

2. Žurnalui Public Management Review (2021 IF: 6,004) pateiktas straipsnis „What drives parents to co-create? The moderating role of ideological orientation and individualism“.

3. Žurnalui Baltic Journal of Management (2021 IF: 2,753) pateikta straipsnis „Enhancing educational service outcomes through value co-creation“.

4. Parengtos ir paviešintos Viešosios politikos REKOMENDACIJOS.

5. Parengtas pranešimas spaudai (BNS), publikuotas straipsnis žiniasklaidoje (Delfi).