Publications
Ramonienė, L. (2009). Evaluation of Higher Education Dimensions Affecting National Competitiveness [Doctoral dissertation]. ISM University of Management and Economics
Ramonienė, L. (2023). NGOS and stakeholder cooperation in long term care organizing and delivery: an equal player or an outlier? SocioEconomic Challenges, 7(1), 31-43
Ramonienė, L. (2023). Sustainability motives, values and communication of slow fashion business owners. Journal Of Philanthropy And Marketing, 28(2), 1-13. https://doi.org/10.1002/nvsm.1788
Ramonienė, L., Alonderienė, R., & Perednė, A. (2016). Characteristics and rationales of organizational missions in Lithuania. In Proceedings of the II Research Workshop: Missions, leadership and sustainability (pp. 95-107). Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain.
Adomavičius, B., Alonderienė, R., Dapkus, G., Katiliūtė, E., & Ramonienė, L. (2011). Vadybinių kompetencijų formalaus pradmenų įgijimo ir neformalaus jų papildymo galimybių studija. Vilnius: ŠMM
Antanavičiūtė, V., Lanskoronskis, M., & Ramonienė, L. (2008). Suomijos mokslinių tyrimų vadybos apžvalga. In P. Baršauskas (Ed.), Išskirtinių mokslinių tyrimų vadyba: monografija (pp. 43-63). ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.
Baršauskas, P., Kriščiūnas, K., Jesen, H. P., Kazlauskaitė, I., Lanskoronskis, M., Markevičienė, R., Ramonienė, L., & Turauskas, L. (2007). Aukštojo mokslo tarptautiškumo skatinimo pasaulinė praktika ir jos taikymo Lietuvoje gairės. Kaunas: ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.
Beresnevičiūtė, V., Katiliūtė, E., Ramonienė, L. & Valuckienė, J. (2012). Longitudinio Lietuvos švietimo lyderystės raiškos tyrimo metodologija ir instrumentai. Longitudinio Lietuvos švietimo lyderystės raiškos kaitos tyrimo metodologijos ir instrumentų tyrimas. ŠMM Švietimo aprūpinimo centras
Gorbatenko, O., & Ramonienė, L. (2013). Managing occupational stress in human service nonprofit organizations in Mykolaiv, Ukraine. Organizations and Markets in Emerging Economies, 4(2(8)), 64-96. https://doi.org/10.15388/omee.2013.4.2.14250
Ivanauskienė, N., Auruškevičienė, V., Ramonienė, L., & Škudienė, V. (2015). The relationship among e-marketing strategy and success of internationalization process of the SMEs in emerging economies. European Journal of Business and Economics, 10(2), 11-15.
Kazlauskaitė, R., Poškutė, V., Matonytė, I., & Ramonienė, L. (2019). NGOs and stakeholder cooperation in LTC organising and delivery: An equal player or a stranger? In Transforming Care Conference, Changing priorities: the making of care policy and practices: books of abstracts (p. 89). Copenhagen, Denmark
Lanskoronskis, M., Ramonienė, L., & Baršauskas, P. (2009). Innovative research management as a tool for institutional competitiveness. Baltic Journal of Management, 4(3), 353-368. https://doi.org/10.1108/17465260910991037
Kriščiūnas, K., & Ramonienė, L. (2008). Frandrijos mokslinių tyrimų vadybos apžvalga. In P. Baršauskas (Ed.), Išskirtinių mokslinių tyrimų vadyba: monografija (pp. 106-127). ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.
Lanskoronskis, M., Ramonienė, L., & Grebliauskas, A. (2007). Aukštojo mokslo kokybės fenomeno genezė. In V. Kundrotas, R. Laužackas, Z. Lydeka, A. Pundzienė (Eds.), Lietuvos aukštojo mokslo kokybės parametrų modeliavimas (pp. 13-43). ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.
Poškutė, V., Kazlauskaitė, R., Matonytė, I., & Ramonienė, L. (2018). Stakeholder engagement and collaboration in long-term care of older persons in Lithuania: Key stakeholders perceptions of synergy possibilities and barriers. In ILPN Conference 2018: Book of abstracts (pp. 127-128). Viena: The International Long-term care Policy Network
Poškutė, V., Kazlauskaitė, R., Matonytė, I., & Ramonienė, L. (2019). Caring is sharing: stakeholder collaboration in long-term care of older persons in Lithuania. In 4th edition of the International Conference on Public Policy (ICPP4), June 26-28. Montreal, Canada.
Poškutė, V., Kazlauskaitė, R., Matonytė, I., & Ramonienė, L. (2019). Improving long-term care for the elderly: A multi-level framework for inter-sectoral and organisational collaboration. In Aging & Social Change: Ninth Interdisciplinary Conference (pp. 1-1). Champaign: Common Ground Research Networks
Poškutė, V., Kazlauskaitė, R., Matonytė, I., & Ramonienė, L. (2019). Reducing social exclusion by meeting long-term care needs for the elderly: enhancement of stakeholder collaboration and engagement. In Social Citizenship, Migration and Conflict: Equality and opportunity in European welfare states (pp. 38-38). University of Sweden
Lanskoronskis, M., & Ramoniene, L. (2006). Managing change in the European higher education – What instruments to choose? In Modern Management Research in the Context of European Research Area (ERA) Conference, September 15-17. Kaunas, Lithuania
Ramoniene, L., & Lanskoronskis, M. (2011). Reflection of higher education aspects in the conception of national competitiveness. Baltic Journal of Management, 6(1), 124-139. https://doi.org/10.1108/17465261111100932
Ramonienė, L., Gedminaitė, E., & Venciūtė, D. (2023). Exploring value co-creation experiences in the digital music entrepreneurial ecosystem. In Proceedings of the American Marketing Association Conference, 31 July (Virtual), 4-6 August (34, pp. 921-929). San Francisco: American Marketing Association
Ramonienė, L., Šukeviciūtė, L., & Škudienė, V. (2015). Internationalization enabled by internetization: e-marketing approach. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 74, 85-102. http://doi.org/10.7220/MOSR.2335.8750.2015.74.6
Ramonienė, L., Petrulytė, E., & Ivanauskienė, N. (2015) Web Atmospherics effect on intention to purchase: a Case of online apparel stores. In K. K. Kim (Ed.), Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?: Proceedings of the 2015 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference (pp. 57-67). Springer Cham.
Vaiginienė, E., Alonderienė, R., Pilkienė, M., Ramonienė, L., Savanevičienė, A., & Stankevičiūtė, Ž. (2018). Management and leadership development needs: the case of Lithuania. In D. Purg, A. B. Lalić, & J. A. Pope (Eds.), Business and Society: Making Management Education Relevant for the 21st Century(pp. 115-135). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-78855-5_7
Škudienė, V., Auruškevičienė, V., Ivanauskienė, N., & Ramonienė, L. (2014). The internationalization and e-marketing adoption of emerging economy SMEs. International Journal of Liberal Arts and Social Science, 2(2), 110-126.